En l’escola es treballa la familia al aula, però ja fa molts anys que s’ ha tractat d‘ una forma molt tradicional i particular, amb un pare, una mare i fills com a model.
Aquesta qüestió fa que els xiquets coneguen poc la diversitat familiar que hi ha i els que tenen una familia diferent es poden veure desplaçats.
Per això quan treballem la familia a la classe, ja siga d’ anglès, de valencià o de ciències socials, han de ser presentandes les diferents situacions familiars, donant normalitat al tema i no delimitar l’arbre genealògic a cap alumne.
Amb aquesta qüestió Berta Rubio, al Blog de Petit sabadell, escriu un article molt interessant per als mestres de qualsevol especialitat i, fins i tot per a les famílies. L'autora tracta de explicar que el tractament dels continguts de la família a l'escola es fa amb una perspectiva segregadora on no s'hi inclouen les families de tot els tipus. Parla de que ja està bé d'arbres genealògics delimitats, en les quals els alumnes que no tenen una família tradicional, es troben en una situació d'exclusió, la qual no deuria de donar-se mai a l'escola.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Moltes gràcies per el teu comentari.